متفرقه

روانشناسی رنگ ها

آبی

آبی یک رنگ بسیار قدرتمند برای استفاده در بازاریابی برند است. با اعتماد، هماهنگی، ثبات، آرامش و صلح مرتبط است. برعکس، همچنین می تواند نشان دهنده سردی و افسردگی باشد. مارک هایی که پوشاک زمستانی می فروشند احتمالاً می توانند از ویژگی سرد بودن آن بهره مند شوند. و صنایعی که در روانپزشکی تخصص دارند احتمالاً می توانند از رنگ آبی برای نشان دادن افسردگی و این واقعیت استفاده کنند که با افراد دارای آن وضعیت روانی ارتباط دارند. برخی از برندهایی که از رنگ آبی استفاده می کنند عبارتند از فیس بوک، ویزا، پی پال، امریکن اکسپرس، اینتل و دل. آموزش فتوشاپ

همه در مورد فیس بوک می دانند. فیس بوک می خواهد کاربرانش به آنها اعتماد کنند. هماهنگی و ثبات نیز چیزی است که آنها دوست دارند جامعه عظیم خود نماد آن باشد. آموزش اتوکد

ویزا، پی پال و امریکن اکسپرس همگی سیستم‌های پرداختی هستند که از اعتماد کاربران خود به آنها بسیار سود می‌برند.

آبی اغلب برای برندهای تکنولوژیکی نیز استفاده می شود. اینتل، دل، نوکیا و سامسونگ نمونه هایی هستند. مصرف کنندگان می خواهند فناوری آنها قابل اعتماد و کارآمد باشد. حتی زمانی که به جستجوی پشتیبانی فنی می‌روید، معمولاً از رنگ‌هایی مانند آبی برای احساس آرامش و اعتماد استفاده می‌کنند.

رنگ بنفش

بنفش رنگ سلطنت، قدرت، اشراف، تجمل، خرد و معنویت است. به همین دلیل، اگر بیش از حد از آن برای برند خود استفاده کنید، ممکن است مردم آن را مغرور تلقی کنند. برندها معمولاً از این رنگ استفاده می کنند تا پیشنهادات خود را معتبر جلوه دهند.

سفید

رنگ سفید معمولاً مربوط به معصومیت، خوبی، پاکی و فروتنی است، اگرچه در برخی از نقاط جهان می تواند معانی منفی داشته باشد. رنگ سفید همچنین اغلب برای افزایش فضاها استفاده می شود زیرا فضاها را بزرگتر نشان می دهد. در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، رنگ سفید بیشترین استفاده را دارد. همچنین با تضاد با رنگ مشکی به خوانایی کمک می کند.

مشکی

سیاه رنگ رمز و راز، قدرت، ظرافت و پیچیدگی است. این رنگ پرمصرف ترین رنگ در خرده فروشی است زیرا همه اینها ویژگی هایی هستند که اکثر فروشگاه های خرده فروشی دوست دارند با آنها مرتبط باشند. به همین دلیل است که رئیس جمهور یا هر مقام بزرگ دولتی با لیموزین های سیاه سوار می شود. رنگ مشکی نیز مانند رنگ سفید رنگی خنثی است و به همین دلیل تاثیر زیادی بر فضاها دارد. رنگ مشکی نیز بسته به نحوه استفاده از آن می‌تواند باعث غم و عصبانیت شود.

برندهایی که از رنگ مشکی در لوگوی خود استفاده می کنند، نایک، هوگو باس، رالف لورن و جک دانیلز هستند. همانطور که می بینید، اینها همه برندهای خرده فروشی هستند که می خواهند نماد قدرت باشند. برای هوگو باس و رالف لورن، شما همچنین می توانید آن را با رمز و راز، ظرافت و پیچیدگی مرتبط کنید. جک دنیلز نیز احتمالاً سعی می کند ظرافت و پیچیدگی را در برند خود به تصویر بکشد.

خاکستری

خاکستری رنگی است که نشان دهنده بی طرفی و تعادل است. همچنین می تواند مربوط به افسردگی و از دست دادن باشد یا در محصولات برای جذب مخاطبان انبوه استفاده شود. خاکستری واقعاً احساسات قوی را بر نمی انگیزد و بنابراین، طراحان داخلی می گویند که باید از آن در فضاهایی استفاده کنید که می خواهید کارمندان بی طرف باشند. شما باید از رنگ خاکستری کم استفاده کنید مگر اینکه محصولات یا خدمات را با هم مقایسه کنید.

رنگ قهوه ای

وقتی به رنگ قهوه ای فکر می کنید، به طور کلی به خاک، چوب و سنگ فکر می کنید. درست مانند سبز، رنگی کاملاً طبیعت گرا است. همچنین نماد راحتی و امنیت است. اگر در املاک و مستغلات هستید، می تواند رنگ خوبی برای استفاده باشد، زیرا مردم می توانند آن را به خانه ها متصل کنند. همچنین معمولاً توسط مارک هایی که محصولات طبیعی و مواد غذایی می فروشند استفاده می شود

برای ارتقای نام تجاری خود به سطح بعدی آماده هستید؟

رنگ‌ها بر نحوه مشاهده مشتری از شخصیت و نمایندگی برند شما تأثیر می‌گذارند، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که بهترین برداشت اولیه را که می‌توانید ایجاد می‌کنید.

در Bold x Collective، تیم ما در توسعه برند و بازاریابی تخصص دارد. ما به طور کامل اهمیت روانشناسی رنگ و نمایندگی آن در بازاریابی و برندسازی را درک می کنیم. با هر پروژه برندسازی که دنبال می کنیم، تئوری رنگ یکی از مهم ترین عواملی است که ما به عنوان آژانس روی آن تمرکز می کنیم.

اگر به دنبال این هستید که خود را از رقبای خود متمایز کنید، تیم Bold x Collective اینجاست تا به شما در این تلاش کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا