زبان خارجی

گام هایی به سوی تسلط به زبان انگلیسی

به نظر می رسد که تسلط به زبان انگلیسی کار دشواری باشد. با این حال، چالش برانگیزترین بخش هر سفر، معمولا برداشتن اولین قدم است. از امروز با دنبال کردن این پنج اقدام ساده شروع کنید تا تسلط خود به زبان انگلیسی را بیشتر کنید.

لبخند بزنید و نفس عمیق بکشید

بدون توجه به تسلط شما، اعتماد به نفس ضروری است. لبخند زدن باعث می شود هنگام صحبت کردن احساس امنیت بیشتری کنید. حتی ممکن است به شما در ایجاد آشنایی های جدید کمک کند. همچنین مهم است که هنگام صحبت کردن، نفس کشیدن را به خاطر بسپارید. اگر در جستجوی کلمات هستید، به سادگی مکث کنید، یک نفس عمیق بکشید و اعتماد به نفس شما به دست خواهد آمد.

فهرست واژگان بسازید

فقط لیست کلمات را به خاطر بسپارید. همچنین، اضافه کردن مثال را فراموش نکنید. اگر از فلش کارت استفاده می کنید، یک جمله کامل برای هر کدام بنویسید تا بتوانید ببینید که چگونه کلمات با هم هماهنگ می شوند. با گفتن یک داستان خنده دار یا استفاده از چیزی شخصی که به شما کمک می کند آنها را به خاطر بسپارید، موارد را تا حد امکان واضح کنید.

گوش کنید

هنگام گوش دادن به موسیقی، اخبار یا فیلم انگلیسی به آنچه می شنوید بسیار توجه کنید. برای یادداشت عبارات مختلف یادداشت بردارید و آنها را جستجو کنید یا اگر سوالی دارید از معلم خود بپرسید.

اگر با یک زبان مادری صحبت می کنید، از اینکه از او بخواهید هر اصطلاح یا عباراتی را که با آن آشنایی ندارید، توضیح دهد نترسید. مطالعه زبان انگلیسی از دنیای واقعی، معنادارتر و شهودی تر از یادگیری زبان انگلیسی از یک کتاب راهنما است.

دهان خود را ورزش دهید

انگلیسی به احتمال زیاد شامل صداهایی است که شما در زبان خود نمی شنوید. برای ایجاد صحیح این صداها باید ماهیچه های دهان خود را از طریق ورزش تقویت کنید.

در خانه، در حین ضبط کردن خود، صحبت کردن واضح و بلند را تمرین کنید تا مطمئن شوید که آن را به درستی انجام می دهید. وقتی به تنهایی ورزش می‌کنید، روی هر صدا تأکید کنید تا در یک مکالمه منظم راحت‌تر صحبت کنید.

از یک سخنران طبیعی تقلید کنید

تقلید از نحوه صحبت کردن یک انگلیسی زبان مادری می تواند چیزهای زیادی به شما بیاموزد. یک کلیپ از کسی که صحبتش را دوست دارید پیدا کنید و به آن گوش دهید. چند جمله از نوار را انتخاب کنید و تمرین کنید که آنها را با صدای بلند دقیقاً در هنگام ضبط تلفظ کنید. توجه داشته باشید که هر هجا چگونه صدا می شود و روی کدام کلمات تأکید شده است.

با این وجود، آن را سرگرم کننده و مرتبط نگه دارید، با این وجود، انگلیسی گفتاری خود را تمرین می کنید. برای رسیدن به هدف خود از صحبت کردن روان انگلیسی، چندین روش را به صورت روزانه تمرین کنید.

هر روز را اختصاص دهید

اکنون که در مورد هدفی تصمیم گرفته اید، زمان آن است که روشی برای رسیدن به آن ابداع کنید. اما، قبل از هر چیز، باید مطمئن شوید که هر روز مدتی را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص می دهید.

اگر متعهد بمانید، می‌توانید به سرعت زبان انگلیسی را یاد بگیرید و این به طبیعت دوم شما تبدیل خواهد شد.

جمع آوری مواد

از آنجایی که انگلیسی اکنون یک زبان جهانی است، چندین منبع آنلاین و آفلاین برای یادگیری آن وجود دارد. اگر می خواهید چیزهای قدیمی را حفظ کنید، باید یک معلم شایسته پیدا کنید. با این حال، اگر می‌خواهید به‌روزترین و البته کارآمدترین روش‌ها را در پیش بگیرید، می‌توانید مسیر اینترنت را طی کنید.

اینترنت همه چیزهایی را که برای تسلط به زبان انگلیسی نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. دوره های پایه به شما کمک می کند تا اصول زبان را درک کنید و به دنبال آن درس های پیشرفته ای ارائه می شود که تفاوت های ظریف زبان را به شما می آموزد. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

کتاب ها

چند کتاب خوب در مورد گرامر پایه انگلیسی برای خود تهیه کنید. هنگامی که اصل اساسی را درک کردید، به سراغ ادبیات پیچیده تر بروید. کتاب بخرید و مقالات را بخوانید. این یک رویکرد عالی برای گسترش دایره لغات شماست. لیستی از تمام کلمات جدیدی که با آنها روبرو می شوید تهیه کنید و تعاریف آنها را جستجو کنید.

برنامه ها

برنامه های کاربردی متعددی برای پاسخگویی به نیازهای خاص زبان آموزان انگلیسی وجود دارد. اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که اصول زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند، و همچنین اپلیکیشن‌هایی که انگلیسی پیچیده را آموزش می‌دهند.

برای یادگیری واژگان، به روزنامه ها، مجلات و رمان های مناسب نیاز دارید. همچنین، هنگامی که در حال تماشای تلویزیون هستید، یک دفتر خاطرات و یک مداد در نزدیکی خود نگه دارید تا اصطلاحات جدید و فانتزی را یادداشت کنید.

تلویزیون

بله درست خواندید فیلم ها و برنامه های تلویزیونی انگلیسی زبان ابزارهای موثری برای آموزش زبان انگلیسی پیشرفته هستند. این بدان معنا نیست که شما نباید شروع به تماشای آنها کنید تا زمانی که اصول اولیه را به دست آورید.

هر چه زودتر شروع کنید. تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی را شروع کنید، حتی اگر فقط درک اولیه زبان را داشته باشید. این فرآیند با احاطه کردن خود به زبان انگلیسی کمک خواهد کرد.

نتیجه

تمام نکات ذکر شده در بالا را می توان تنها به یک مورد کاهش داد: تمرین، تمرین، تمرین! هر سبک یادگیری که دارید، زبان مادری شما هر چه باشد، کلید فراگیری و تسلط بر یک زبان خارجی تمرین تا حد امکان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا