1. واقعیت مجازی در رسانه های اجتماعی محبوب تر خواهد شد
در سال 2022، با انتشار و ادغام این فناوری توسط این پلتفرم ها، احتمالاً شاهد محبوبیت واقعیت مجازی در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خواهیم بود.
فیس بوک با انتشار فیس بوک هورایزن جدید خود در این زمینه پیشتاز است، که به شما امکان می دهد جهان های مجازی را کشف کنید که در آن می توانید با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کنید، در چالش های سرگرم کننده شرکت کنید و حتی دنیای مجازی خود را ایجاد کنید. برای استفاده از آن تنها به یک هدست واقعیت مجازی Oculus نیاز دارید.
از زمان این ضبط، Horizon در مرحله بتای فقط دعوت است.
2. تجارت رسانه های اجتماعی به رشد خود ادامه خواهد داد
فیسبوک و اینستاگرام این امکان را برای مشتریان فراهم میکنند که محصولات را بدون ترک آن پلتفرمها خریداری کنند.
فروشگاههای فیسبوک به شما امکان میدهد فروشگاهی را راهاندازی کنید که مردم بتوانند آن را مرور کنند و به مردم اجازه میدهد محصولات شما را بخرند.
در حال حاضر میتوانید برندهایی مانند ThreadBeast را ببینید که این نوع ویترینهای رسانههای اجتماعی را راهاندازی میکنند.
به همین ترتیب، پستهای Instagram Shoppable به شما این امکان را میدهند که محصولات خود را به پستهای اینستاگرام خود اضافه کنید و بدون خروج از پلتفرم، پرداخت آسان را فعال کنید.
اینها ابزارهای عالی برای افزایش فروش شما هستند زیرا 54٪ از کاربران رسانه های اجتماعی با استفاده از رسانه های اجتماعی محصولات را بررسی می کنند. نه تنها این، این ابزارها سفر مشتری را ساده و کوتاه می کنند و تراکنش های رها شده را کاهش می دهند.
3. جوامع رسانه های اجتماعی در حال انفجار در محبوبیت هستند
جوامع رسانه های اجتماعی اساساً گروه های اجتماعی هستند که توسط برندها ایجاد می شوند تا بستر شبکه ای را برای مشتریان خود فراهم کنند. اینها معمولاً گروه های خصوصی هستند که افراد همفکر می توانند به آنها ملحق شوند تا در مورد علایق مشترک خود صحبت کنند.
گروههای فیسبوک بهویژه با بیش از 1.8 میلیارد نفر از آنها محبوبتر از همیشه هستند. و ده ها میلیون گروه در فیس بوک وجود دارد.
این یکی از بزرگترین مزایای گروه های فیس بوک است. هر زمان که در یک صفحه معمولی فیس بوک پست می کنید، تنها 5.5 درصد از مخاطبان شما ممکن است آن پست را ببینند. اگر یک گروه فیس بوک ایجاد کنید، پست شما در آن گروه به درصد بیشتری از افراد در آن گروه می رسد.
برندها همچنین میتوانند از اجتماعات رسانههای اجتماعی خود مانند گروههای فیسبوک برای اعلام محصولات جدید، جستجوی بازخورد مشتری و به دست آوردن بینش ارزشمند مشتری استفاده کنند.
4. برندهای بیشتری از پخش زنده استفاده خواهند کرد
به دلیل قفل شدن در سال 2020، فیس بوک و اینستاگرام شاهد افزایش قابل توجهی در پخش زنده بودند و احتمالاً اینجا باقی خواهد ماند زیرا مردم بسیار به آنها عادت کرده اند.
برخی از مهمترین موارد استفاده برای پخش زنده عبارتند از پرسش و پاسخ، آموزش، اعلامیه های مهم، میزبانی چالش ها، میزبانی رویدادهای خرید و موارد دیگر.
در حال حاضر محبوب ترین پلتفرم ها برای پخش زنده رویدادها فیس بوک، اینستاگرام، توییچ، توییتر و البته یوتیوب هستند.
5. محتوای ویدیویی غالب خواهد شد
در اوایل سال 2020، گزارش HubSpot’s Not Another State of Marketing نشان داد که ویدیو رایجترین محتوای بازاریابی و دومین نوع محتوای جذاب در رسانههای اجتماعی است.
و طبق یک مطالعه سیسکو، تا سال 2022، 82 درصد از کل محتوای آنلاین در قالب ویدیو خواهد بود. این به وضوح نشان می دهد که شروع استفاده از محتوای ویدیویی برای مرتبط ماندن در رسانه های اجتماعی چقدر مهم است.
6. اینفلوئنسر مارکتینگ به رشد خود ادامه خواهد داد
اینفلوئنسرها می توانند به بازاریابان کمک کنند تا به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه دست یابند. و استفاده از اینفلوئنسرها معمولا ارزان تر از اجرای کمپین های تبلیغاتی پولی است.
بر اساس گزارش مورنینگ مشاور:
72 درصد از Gen Z و Millennials از اینفلوئنسرها پیروی می کنند
اینفلوئنسرها به عنوان سخنگو بیشتر از افراد مشهور قابل اعتماد هستند: 50 درصد از افراد هزاره به اینفلوئنسرهایی که توصیههای محصول را دنبال میکنند، اعتماد دارند، در مقایسه با 38 درصد برای افراد مشهور محبوبشان.
بسیاری از شرکتها فقط با ۱ یا ۲ اینفلوئنسر در یک زمان کار نمیکنند، بلکه با شبکههای کاملی از اینفلوئنسرهای کوچک، مرتبط و خاص کار میکنند. این رویکرد محبوبتر میشود، زیرا کار با اینفلوئنسرهای خاص میتواند بازده سرمایهگذاری بسیار بالاتری نسبت به کار با یک فرد مشهور برای یک معامله تایید داشته باشد.
7. نیاز روزافزون به چت ربات های رسانه های اجتماعی
بسیاری از برندها توانایی ارائه پشتیبانی 24 در 7 را برای مشتریان خود ندارند. با چت رباتهای مجهز به هوش مصنوعی که در صفحات رسانههای اجتماعی ادغام شدهاند، مشتریان میتوانند در هر زمانی از روز پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.
8. “هدف گذاری محلی” رایج تر خواهد شد
هدف گذاری محلی در سال 2021 محبوبیت بیشتری پیدا کرد و در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.
هدف گذاری محلی زمانی اتفاق می افتد که برندهای محلی پست ها و داستان های رسانه های اجتماعی خود را برای دستیابی به مشتریان هدف خود برچسب جغرافیایی می کنند.
اینستاگرام در حال حاضر به افراد اجازه میدهد به دنبال پستها و استوریهایی باشند که به آنها نزدیکتر است، که به برندهای محلی امکان میدهد بیشتر قابل شناسایی باشند. علاوه بر این، تبلیغات فیس بوک، توییتر و اینستاگرام به کسب و کارها این امکان را می دهد تا از طریق آدرس های IP خود، مخاطبان را از یک مکان جغرافیایی خاص هدف قرار دهند.
9. داستان ها همچنان در حال افزایش محبوبیت هستند
دامنه توجه افراد کوتاه تر از همیشه است و از محتوای کوتاه و جذاب در قالب عکس و فیلم کوتاه لذت می برند. به همین دلیل است که استوری های اینستاگرام سال به سال محبوب تر می شوند.
طبق گزارش اخیر Hootsuite، 64 درصد از بازاریابان یا قبلاً استوری اینستاگرام را در استراتژی های خود قرار داده اند یا قصد دارند این مسیر را طی کنند.
10. بسترهای اجتماعی سنتی به تسلط خود ادامه خواهند داد
شبکههای اجتماعی سنتی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر هنوز بر فضای رسانههای اجتماعی تسلط دارند و میتواند برای چند سال به همین شکل باقی بماند.
TikTok در چند سال گذشته رشد مناسبی را تجربه کرده است، اما استفاده از آن هنوز به پلتفرم های دیگر نزدیک نیست. بر اساس این گزارش از Social Media Examiner، در سال گذشته در کل استفاده از تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی تنها از 5٪ به 9٪ افزایش یافته است.