تکنولوژی

آموزش نحوه ی سوئیچ از آیفون به اندروید

پیام رسانی

جای تعجب نیست که سیستم iMessage اپل با پلتفرم های غیر اپل به خوبی بازی نمی کند. (نگاه کنید به: مشاجره بر سر ارسال پیامک اندروید به آیفون.) اما این بدان معنا نیست که ترک آن غیرممکن است. شما فقط باید مجموعه درستی از گام ها را بردارید تا از بدبختی پیام از دست رفته جلوگیری کنید.

ابتدا به تنظیمات آیفون خود بروید، روی «Messages» ضربه بزنید و سپس «iMessage» را خاموش کنید. زمانی که در تنظیمات هستید، احتمالاً می‌خواهید به دنبال گزینه «FaceTime» باشید و آن را نیز خاموش کنید، زیرا احتمالاً دیگر در آن پلتفرم فعال نخواهید بود.

دوم، صفحه وب اپل «Deregister iMessage» را باز کنید و به قسمتی با عنوان «دیگر آیفون خود را ندارید؟» بروید. شماره تلفن خود را وارد کنید، روی پیوند کلیک کنید تا کد تایید ارسال شود و سپس کد تاییدی که دریافت می کنید را در صفحه تایپ کنید.

هر دوی این مراحل حیاتی هستند. اگر آنها را کامل نکنید، اپل احتمالا حداقل برخی از پیام های متنی دریافتی شما را رهگیری می کند و شما هرگز نمی دانید که آنها را از دست داده اید.

اگر می‌خواهید تمام پیام‌های متنی موجود خود را نگه دارید و آنها را به تلفن جدید خود بیاورید، برنامه‌ای به نام iSMS2droid می‌تواند کار را انجام دهد. این فرآیند کمی سخت است و شامل پشتیبان گیری دستی از آیفون خود در رایانه، سپس یافتن فایل های خاص و انتقال آنها به تلفن اندرویدی خود می شود – اما اگر واقعاً نیاز دارید همه پیام های قدیمی خود را ذخیره کنید، این بهترین گزینه است.

نکته اصلی این است که وقتی در اندروید هستید، همگام‌سازی و در دسترس نگه داشتن پیام‌های خود در هر دستگاهی می‌تواند بدون فکر باشد. فقط مطمئن شوید که یک برنامه پیام رسان را انتخاب کنید که به طور خودکار از داده‌ها پشتیبان‌گیری می‌کند و از همان لحظه شروع به بازیابی می‌کند، و شما مثل شراب خوب خواهید بود.

فایل ها

خیلی وقت است، iCloud Drive – سلام، Google Drive. مستقیم‌ترین راه برای دریافت تمام داده‌های خود از سرویس ذخیره‌سازی ابری اپل و روی Google، نصب برنامه‌های دسکتاپ برای iCloud Drive و Google Drive در رایانه Mac یا Windows خود است. سپس پنجره های Finder یا File Explorer را برای هر دو مکان باز کنید، همه چیز را از iCloud Drive انتخاب کنید و آن را به Google Drive بکشید.

منتظر بمانید تا انتقال به پایان برسد، و تمام: همه فایل‌های ارزشمند شما اکنون از طریق Google Drive در اندروید (و همچنین در iOS و وب) در دسترس هستند.

برنامه ها

خبر بد: هر برنامه‌ای که روی آیفون خود نصب کرده‌اید به‌طور خودکار به اندروید منتقل نمی‌شود و هر برنامه‌ای که در iOS برای آن هزینه کرده‌اید احتمالاً باید دوباره خریداری شود.

خبر خوب: این روزها، اکثر برنامه های بهره وری عمده به راحتی در هر دو پلتفرم در دسترس هستند. و هنگامی که همه چیز را با Android راه‌اندازی کردید، همه برنامه‌ها و داده‌های برنامه شما به‌طور خودکار با سرورهای Google همگام‌سازی می‌شوند و شما را در هر دستگاه اندرویدی آینده دنبال می‌کنند.

چند دقیقه وقت بگذارید و به فروشگاه Play Google بروید – یا در تلفن Android خود یا از طریق مرورگر وب در هر رایانه ای – و برنامه های مورد نظر خود را جستجو کنید. اگر برنامه‌ای را روی گوشی خود نصب می‌کنید و زمانی که برای اولین بار آن را باز می‌کنید از شما می‌خواهد وارد آن شوید، مطمئن شوید که از همان نام کاربری یا آدرس ایمیلی که در آیفون خود استفاده کرده‌اید استفاده می‌کنید تا داده‌های مرتبط با حساب شما منتقل شود.

بعد از اینکه در آن مستقر شدید، ممکن است بخواهید کمی فراتر از برنامه هایی که قبلاً می شناسید کاوش کنید. برخلاف iOS، اندروید انواع ابزارهای هوشمندانه را برای سفارشی سازی و کنترل رابط کاربری اصلی امکان پذیر می کند و برخی از آنها می توانند کارایی شما را به روش های بسیار جالبی افزایش دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا